TWİTTER CANLI

Iraklılar bu yüzden IŞİD'e göz yummuş.!

Irak'ın kuzeyinde olan biteni anlamanın yolu biraz da ülkede yakın geçmişte neler olduğuyla ilgili.

IŞİD'in uygulamaları şüphe yaratıyor. Esad ile ilişkileri olduğu konusunda düzenli ve sürekli istihbarat geliyor. Bana gelen bilgilere göre IŞİD hiçbir zaman Esad'ın ordusuna karşı savaşmadı. Sadece diğer Suriyeli muhalif gruplarla çatıştı.

OLANLARDAN MALİKİ SORUMLUDUR
Maliki'yi uyardım, yıllar önce... Ama devam etti... Bu politikayı sürdürürsen Irak her geçen gün batağa saplanır. Buna dikkat et dedim... Ama beni dinlemedi. Olanlar Maliki'nin adaletsizliğinin sonucu... Eğer halkına ayrımcılık yaparsan, adil davranmazsan insanlar buna bir süre sessiz kalır, belki yıllarca sessiz kalır ama sonsuza kadar sabretmez. Öyle bir zaman gelir ki Nuri El Maliki bunun bedelini öder. 

Irak halkına özellikle de Sünnilere kötü davrandı.. Irak'ta Sünniler doğrudan doğruya adaletsizliğe ve baskıya maruz kaldı. Öyle bir an geldi ki insanlar demokrasiye inançlarını kaybetti. Siyasete ve uluslararası topluma inancı kalmadı. Maliki, halkın yaşadığı trajediye sessiz kaldı. 

IRAK'TA SÜNNİ OLMAK SUÇ OLDU
Kadınlarımıza tecavüz ettiler. Yaşlıları hapse attılar. Siyasi liderlerimiz kaçırıldı, sürgüne gönderdi. Irak'ta Sünni olmak başlı başına suçlu olmak haline geldi. 

ARABULUCULUK İSTEDİLER, REDDETTİM
Dün Musul'dan bir mesaj aldım Türkiye Cumhuriyeti ile aralarında arabuluculuk yapmamı istiyorlardı ama bunun bir parçası olmayı reddettim sadece bir şartla yaparım dedim öncelikle konsolosu ve TIR şoförlerini serbest bırakın dedim ancak o durumda Türkiye'ye bir mesaj iletirim dedim yoksa bir mesaj iletmeyeceğimi söyledim. 

Haberseyret


Yorum Gönder

0 Yorumlar